IK BEN THUIS !!

23 december 2013 - Haaltert, België

Ik ben goed thuisgekomen! Ik was zo een 19 uur onderweg maar ik heb het overleefd (met uitzondering op een valling na dan) ^^

Afscheid nemen van Ruth en de familie was niet zo gemakkelijk. Het is echt vreemd afscheid van mensen te nemen die je waarschijnlijk nooit meer zal terugzien. Mijn mama tica heeft heel erg goed voor mij gezorgd en ik heb echt heel erg veel geluk gehad van in dit gezin terecht te komen. Ruth was ook echt triest...We hadden echt een goeie band met elkaar. Ze heeft mij nog een afscheidscadeautje gegeven.
Een pyjama en een uurwerk. Ik was er heel blij mee maar vroeg me meteen af waar ik dit moest steken in mijn valies. XD Ik was echt overladen. Mijn bagage woog 23.8 kg en mijn handbagage, jah, dat was ook niet normaal. En dan te zeggen dat ik daar heel wat (knutsel) gerief heb gelaten...

Vandaag had ik het gevoel alsof alles gewoon een droom geweest is en ik nu wakker geworden ben. Alles lijkt zo hetzelfde... Ik ga daar nooit meer naar school gaan, nooit meer aan die keukentafel zitten met mijn roomies of mama tica praten, nooit meer mijn vaste weg daar naar school stappen, nooit meer al die mensen samen zien, nooit meer in mijn slaapkamer slapen, nooit meer extreem veel rijst en bonen eten,...
Sommige dingen voelen nu ook zo raar aan... Zoals wc papier doorspoelen en het niet in een vuilbak naast de wc gooien ^^
Ook weer de hele tijd Nederlands spreken voelt heel erg vreemd. Soms flap ik er iets in het Engels of in het Spaans tussen.

Deze morgen is de Sint geweest met al zijn lekkers! Wat een fijne verrassing.. Ook Joachim was er precies heel erg blij mee.

Aan alles komt, spijtig genoeg, een eind... Dit is dan ook mijn laatste reisverhaal (misschien kom ik later op nog wat interessante vergeten herinneringen ^^)
Ik zou graag iedereen bedanken die mij gesteund heeft!
Weten dat mensen mijn blog lazen en ervan genoten doet me echt deugd.
Ik zou dan ook graag nog eens mijn mama en papa bedanken die mij ook heel erg gesteund hebben. Zonder hen zou dit alles niet mogelijk geweest zijn.
Ze hebben mij heel hard moeten missen en waren waarschijnlijk vaak ongerust. Onze skype gesprekken verliepen niet altijd even goed (dank aan de super goede internetverbinding in Costa Rica).
Toch hoop ik dat zij fier zijn dat ik dit gedaan heb.Ikzelf ben alleszins heel erg fier op mezelf.^^ Ik ben heel wat zelfstandiger geworden, mijn talen geoefend en een nieuwe taal bijgeleerd, interessante mensen van over de hele wereld leren kennen en over hun cultuur geleerd, heel wat ongelooflijke plaatsen bezocht, goeie projecten gemaakt en zo veel meer!!!!

Feliz navidad prospero ano y felicidad!
PURA VIDA!

Van reisblog naar fotoboek